Pricer flyttar huvudkontor till Mineralvattenfa... - Atrium Ljungberg
Dekorativ bild

Pricer flyttar huvudkontor till Mineralvattenfabriken i Hagastaden

Atrium Ljungberg har tecknat hyresavtal med det internationella bolaget Pricer som flyttar sitt svenska huvudkontor till Mineralvattenfabriken. Avtalet omfattar drygt 1 300 kvadratmeter i den industrihistoriska fastigheten som är centralt belägen i Hagastaden.

Pricer grundades i Sverige 1991 och är idag en av de världsledande leverantörerna av lösningar för automatisering och kommunikation i butik baserade på digitala etiketter. Bolaget har mer än 30 års erfarenhet av detaljhandelns digitalisering och finns idag representerade i över 70 länder. I juli går flytten av det svenska huvudkontoret till Hagastaden.

– För oss har det varit viktigt att skapa ett inspirerande kontor som passar våra behov – en plats där vi verkligen ser fram emot att kunna samarbeta på olika sätt och tillbringa tid tillsammans. De nyrenoverade lokalerna och Hagastadens atmosfär och strategiska läge passar oss utmärkt, säger Magnus Larsson, vd och koncernchef på Pricer.

Under 2023 tecknades flera nya hyresavtal i Mineralvattenfabriken. Bland dessa märks bostadsutvecklaren Nordr, Zmarta Group, Granit samt MTR Nordic. I kvarteret finns också ett flertal gallerier, hotell samt restauranger och takbarer.

– Det är jättekul att hälsa ytterligare ett innovativt techbolag som Pricer välkomna till Hagastaden. Vi ser en stor efterfrågan från just innovativa bolag som är i framkant i sin bransch och som vill etablera sig här. Pricer passar väldigt bra in i den mixen, säger Alexander Yü, Leasing Manager på Atrium Ljungberg.

Atrium Ljungberg är en av de största fastighetsutvecklarna i Hagastaden och har såväl ombyggda industribyggnader som moderna kontorshus i sitt bestånd. Granne med Mineralvattenfabriken ligger det så kallade PV-palatset som nu renoveras för att rymma moderna kontor med industrikänsla, klart för inflytt under 2025. I kvarteret ligger även Industricentralen, en ikonisk tegelbyggnad som bland annat huserar ett flertal arkitektkontor och gallerier. Fram till 2030 planeras Hagastaden växa med

50 000 arbetsplatser och 6 000 nya bostäder och rakt genom stadsdelen planeras för ett av stadens största parkprojekt, som knyter ihop Hagastaden med Hagaparken.

Hyresavtalet med Pricer är ett så kallat grönt hyresavtal - en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Nacka, 2024-02-29
Atrium Ljungberg AB (publ)

Ladda ner bild