Nya butiker och restauranger till växande Sickla - Atrium Ljungberg
Dekorativ bild

Nya butiker och restauranger till växande Sickla

Stadsdelen Sickla växer med fler bostäder, kontor och handel. I mars öppnade Stockholms Auktionsverk på Marcusplatsen och under våren och sommaren slår dörrarna upp till flera nya butiks- och restaurangkoncept.

I början av juni öppnar Sprell som säljer kvalitetsleksaker, babytillbehör och inredning. Sprell är ett marknadsledande barnkoncept från Norge som har funnits i över 28 år. Kedjan har 23 butiker där etableringen i Sickla blir den andra i Sverige. Samma månad öppnar även Lundbergs. Det svenska företaget som funnits i över 90 år har idag butiker över hela landet, med ett stort utbud av väskor, resväskor, ryggsäckar, handskar och accessoarer.

Redan i mars öppnade Jysk, som valt att återinvestera i nytt butiksläge, samt Dressmann i Sickla. Det redan starka restaurangutbudet har också förstärkts med Holy Kebab som öppnar sin sjätte enhet i Sverige.

Vi är väldigt glada och förväntansfulla över vår etablering här i Sickla som var ett givet val för oss när vi letade plats för vår sjätte restaurang, säger David Zeren, grundare och VD Holy Kebab.

– Vi är glada att hälsa alla dessa nya och nygamla aktörer välkomna till Sicka. Det är en riktigt stark handelsplats med ett unikt läge och stort upptagningsområde vilket kommer att förstärkas ytterligare med kommande tunnelbana och den fortsatta utvecklingen av stadsdelen. Vi ser en stor efterfrågan på att etablera sig här och även på att utöka befintliga koncept, säger Mikael Gillerlöv, Fastighetschef på Atrium Ljungberg i Sickla.

Atrium Ljungberg har utvecklat Sickla i över 20 års tid från industriområde till en levande stadsdel med en blandning av arbetsplatser, bostäder, skolor, restauranger och butiker. Det är en snabbt växande stadsdel som fram till 2030 förväntas växa med ytterligare 7 000 arbetsplatser och 2 000 bostäder.

Sickla är en av Sveriges största med mer än 180 butiker, service och restauranger. Handelsplatsen omsatte 3,6 mdkr 2023 och har cirka 13,3 miljoner besökare varje år.

JLL har varit rådgivare åt Sprell i affären.

Nacka 2024-04-19
Atrium Ljungberg AB (publ)

Ladda ner bild